کارهایی که برای دانش آموزان لازم التوجه میتوان انجام داد
⚙هفته اول:
بررسی کامل سابقه ی خانوادگی وتحصیلی دانش آموز ازطریق پرونده تحصیلی و کسب اطلاعات از معلمان قبلی ومعاون ومدیر
⚙هفته دوم:
درصورت دوزبانه بودن دانش آموز انجام سنجش هایی برای تعیین سطح سوادخواندن ونوشتن وسوادعلمی واطلاعاتی دانش آموز
⚙هفته سوم:
باتوجه به عدم اعتمادبه نفس وسرخوردگی این دانش آموزان وترس ازتنبیه واضطرابی که معمولا مانع یادگیری است تلاش هایی برای ایجاداطمینان وایجادفضای امن درعین جدیت و جلب توجه وی به اهمیت درسی انجام شد.
⚙هفته چهارم:
جلسه جداگانه با اولیا برای یافتن راهکاربه کمک اولیا وشروع برنامه آموزشی جداگانه وروزانه باجدیت وپیگیری روزانه
⚙هفته پنجم:
باتوجه به ویژگیهای خاص دانش آموز بهره گرفتن ازروش های تشویقی؛ جایزه ویژه؛ جلب توجه مدیرومعاون برای پیگیری وتشویق وی درجهت ارتقاودرک اهمیت تلاش
⚙هفته ششم:
ایجادموج مثبت وانرژی درکلاس بین دانش آموزان درجهت هدایت وتشویق وکمک به دانش آموزلازم التوجه ودادن راهکارهای خود دانش آموزان به وی و پیگیری برای انجام راهکارها
⚙هفته هفتم:
استفاده ازروش های بصری مثل املای تصویری وتهیه کاربرگ های خاص تصویری برای دروس اجتماعی وعلوم که مفهومی روشن دارندواستفاده ازوسایل ساده وکمک آموزشی برای درک ریاضی
⚙هفته هشتم:
دراین مرحله کم کم ایجادفضایی برای نشان دادن اندک پیشرفتهای وی درکلاس ایجادشد، شرکت درگفت وگوها باکمک به گفتن جملات ساده وتشویق کلامی وآمدن پای تابلو وکمک نامحسوس برای حل تمرین وبزرگ نمایی اندک تغییر
⚙هفته نهم:
تغییرنیمکت دانش آموزو واردکردن وی به گروهی که فعال ومهربان هستندو هماهنگی های جداگانه باتک تک اعضا به منظور کمک وتشویق دانش آموزلازم التوجه
⚙هفته دهم:
درصورت تغییرمثبت وپیشرفت وی ازاینجا او را کم کم وارد مسیر حرکت همه ی کلاس می کنیم و تکالیف ونوع برخوردو مسءولیت هایش مشابه دیگران می شود والبته هنوز انعطافهایی برایش درنظر داریم اما مرحله مهم این است که خودرادرسطح دیگران حس کندوازحالت طردشدگی سابق خارج شود.
⚙هفته یازدهم:
تاپایان سال تحصیلی به روش تدریس های مجسم وفعالیتهای دست ورزی و نمایشی و……. ادامه میدهیم چون بایدبه کم بودن گنجینه واژگان وعدم درک زبان فارسی ومفاهیم برای این دانش آموزان توجه کنیم.
⚙هفته دوازدهم:
آزمونهای کلاسی را طوری طرح می کنیم که سوالاتی وصل کردنی وعلامت زدنی و….داشته باشدتا متوجه درک مفهوم وی شویم واگربا املای غلط و عدم رعایت نکات دستوری زبان فارسی پاسخ داد ولی مفهوم را رساند در ارزشیابی درنظرمیگیریم ولی حتما نکات وراهکارهارا پایین برگه تذکرمیدهیم.
ارسال دیدگاه