پاورپوینت مصاحبه‌ی انگیزشی

نوع فایل
zip,ppt
حجم فایل
MB 1
نویسنده
تاریخ انتشار
۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تعداد بازدید
26 بازدید
۴,۰۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید

«پاورپوینت مصاحبه‌ی انگیزشی»

این پاورپوینت شامل ۹۰ اسلاید میباشد

مصاحبه‌ی انگیزشی
مصاحبه‌ی انگیزشی

مدل فرانظریه‌ای
Transtheoretical Model

افراد مراحلی را در تغییر طی می‌کنند

حرکت ممکن است روبه جلو و یا روبه عقب باشد.

حرکت ممکن است چرخه‌ای باشد.

مصاحبه‌ی انگیزشی
مصاحبه‌ی انگیزشی

پیش از تامل
Precontemplation

تعریف: افراد از رفتار مشکل‌دار خود آگاه نیستند یا زمانی که بایستی رفتار مشکل‌دار تغییر کند تمایل یا رغبتی به این کار ندارند. آنها نه تنها در فعالیتی که بتواند نظر آنها را نسبت به رفتار مشکل‌دار تغییر دهد درگیر نمی‌شوند، بلکه نسبت به تغییر رفتار مورد نظر نیز حالت دفاعی دارند.

هدف مداخله: حرکت به مرحله‌ی تامل.

موانع: عدم آگاهی از خطر/ پیامدها (افراد قانع نشده‌‌اند که جنبه‌های منفی یا معایب رفتار مشکل‌دار از جنبه‌های مثبت یا محاسن آن بیشتر است)؛ خودکارآمدی پایین؛ رضایت از وضعیت موجود.

مصاحبه‌ی انگیزشی
مصاحبه‌ی انگیزشی

تامل

Contemplation

تعریف: افراد می‌پذیرند که دارای مشکل هستند و تفکر جدی در مورد حل آن را آغاز می‌کنند. آنها در این مرحله می‌کوشند تا مشکل خود را درک کنند، به علل آن پی ببرند و در باره‌ی راه‌حل‌های ممکن فکر کنند، اما ممکن است از اینکه خود را به عمل کردن متعهد سازند بسیار فاصله داشته باشند.

هدف مداخله: حرکت به مرحله‌ی آمادگی

موانع: عدم آگاهی از خطر/ پیامدها، خودکارآمدی پایین، رضایت از وضعیت موجود و تردید

مصاحبه‌ی انگیزشی
مصاحبه‌ی انگیزشی

آمادگی

Determination/Preparation

تعریف: در مرحله‌ی آمادگی، اشخاص برای تغییر در آینده‌ی نزدیک آماده می‌شوند. آنها در آستانه‌ی عمل قرار دارند. برخی از افرادی که در این مرحله به سر می‌برند، قبلا برای تغییر سعی کرده‌اند، ولی موفق نشده‌اند.

هدف مداخله: حرکت به سمت عمل، طراحی برنامه.

موانع: عدم آگاهی از گزینه‌های ممکن، نبودن عزم لازم برای برنامه‌های تغییر.

مصاحبه‌ی انگیزشی
مصاحبه‌ی انگیزشی

عمل

Action

تعریف: در مرحله‌ی عمل افراد به آشکارترین وجه و به صورت عمدی رفتار خود را تغییر می‌دهند. ورزش را شروع می‌کنند، و برنامه‌ای را که برای آن آماده شده‌اند، اجرا می‌کنند. تغییرهایی که در مرحله‌ی عمل صورت می‌گیرد برای دیگران بیشتر از تغییرهایی که در سایر مراحل به وقوع می‌پیوندد، قابل مشاهده است و لذا بیشترین تحسین و تایید را به دنبال دارد.

هدف مداخله: بهینه‌سازی طرح‌ها و برنامه‌ها، دوام دادن تغییر.

موانع: شکست و سرخوردگی، اطمینان زیاد به خود.

مصاحبه‌ی انگیزشی
مصاحبه‌ی انگیزش

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *