«پاورپوینت اخلاق در رسانه های ورزشی»
این پاورپوینت شامل ۲۹ اسلاید میباشد
![پاورپوینت اخلاق در رسانه های ورزشی](https://elmijoo.ir/wp-content/uploads/edd/2024/04/1decbcb0-b7c1-4890-858c-f42fd55ff527.jpg)
اهداف
تعریف اخلاق
نظریات بنیادین اخلاق و رسانه
مکاتب فلسفی اخلاق در رسانه
رسانه ها و اسطوره های ورزشی
رابطه اخلاق و قوانین رسانه ای
معمای مشکل اخلاقی در رسانه های ورزشی
بررسی چند مثال کاربردی
ارزش های پیشنهادی برای رسانه ها
اصول اخلاقی یونسکو
مسئله و راه حل نهایی حل آن
![پاورپوینت اخلاق در رسانه های ورزشی](https://elmijoo.ir/wp-content/uploads/edd/2024/04/Slide3.jpg)
تعریف اخلاق
حالتی نفسانی است که بدون نیاز به تفکر و تأمل، آدمی را به سمت انجام کار حرکت می دهد (تعریف فیض کاشانی)
شکوفا شدن همه ابعاد مثبت انسانی در مسیری که رو به هدف اعلای زندگی است (محمد تقی جعفری، ۱۳۶۴)
ارزش: مفهومی که از مفید بودن یک حقیقت به وجود می آید.
خوبی: محصول اراده وجدان
![پاورپوینت اخلاق در رسانه های ورزشی](https://elmijoo.ir/wp-content/uploads/edd/2024/04/Slide4.jpg)
عدالت اخلاقی یا عدالت حقوقی
عدالت اخلاقی: حرکت بر مبنای وجدان، پیروی از خوبی ها و اجتناب از بدی ها و زشتی ها بدون توقع پاداش و یا فرار از مجازات.
عدالت حقوقی: پیروی از خوبی ها و اجتناب از بدی ها تا جایی که قانون مقرر کرده است.
معیار حقیقی سنجش خوبی ها و بدی ها چیست؟
![پاورپوینت اخلاق در رسانه های ورزشی](https://elmijoo.ir/wp-content/uploads/edd/2024/04/Slide5.jpg)
نظریات بنیادین اخلاق و رسانه
انسان مخلوقی است هدایت شونده
این نظریه مستلزم به رسمیت شناختن تأثیر ارتباطات در هدایت زندگی دیگران است. به عبارت دیگر تمامی ارتباطات بُعدی اخلاقی دارند، یعنی انسان را به سوی خداوند یا بر خلاف مسیر الهی به پیش میرانند.
![پاورپوینت اخلاق در رسانه های ورزشی](https://elmijoo.ir/wp-content/uploads/edd/2024/04/Slide6.jpg)
نظریه بازار آزاد
روزنامه نگاری خودش اصلاح خواهد شد، خودش تنظیم خواهد شد، خودش به سمت مسئولیت متمایل خواهد شد. روزنامه نگاری حرکت واقعیتهای اخلاقی را تغییر خواهد داد و با نوعی “داروینیسم” اجتماعی به صورت فزایندهای، خوراک بهتری برای مردم فراهم خواهد کرد.
![پاورپوینت اخلاق در رسانه های ورزشی](https://elmijoo.ir/wp-content/uploads/edd/2024/04/Slide7.jpg)
نظریه نیازها و خواسته ها
نیازهای مردم با خواستههایشان یکی نیست. تا حد زیادی آنچه که رسانهها به مردم میدهند و یا می گویند، چیزی است که مردم آن را می خواهند، نه آن چیزی که به آن نیاز دارند.
رسانه به طرق گوناگون آنچه را که مردم به عنوان جهان، علایق و ارزشهای زمانهشان میبینند، تعیین میکنند.
![پاورپوینت اخلاق در رسانه های ورزشی](https://elmijoo.ir/wp-content/uploads/edd/2024/04/Slide8.jpg)
نظریه استبدادی رسانه
رسانه ابزاری در دست قدرت های مادی و یا سیاسی به منظور گسترش ایدئولوژی و افکار خود در پوششی غیر سیاسی و موجه است.
![پاورپوینت اخلاق در رسانه های ورزشی](https://elmijoo.ir/wp-content/uploads/edd/2024/04/Slide10.jpg)
مکاتب فلسفی اخلاق در رسانه
- موقعیت گرایی: اصالت موقعیت (Situationiysm)
مهم آن چیزی است که رسانه یا خبرنگار میل دارد در یک لحظه خاص به منظور پوشش رویداد و یا سوژه خبری انجام دهد.
پوشش و حفظ ارزش خبر از پیامدهای ناشی از بازتاب آن ارجح تر است.
مردم حق دارند از واقعیت رخ داده در یک موقعیت با خبر شوند، و این اصل مقدم بر تمامی اصول رسانه ای است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.