«پاورپوینت برند و برندسازی »
این پاورپوینت شامل ۳۳ اسلاید میباشد
یکی از با ارزشترین داراییهای هر شرکت نام و نشان تجاری آن شرکت میباشد. ارزش ویژه برند هر ساله توسط موسسات معتبر جهانی در مورد برندهای مختلف اندازهگیری میشود، اما در این میان این ارزش گذاری از دید مشتری از اهمیت بالایی برای شرکتها برخوردار است. زیرا در نهایت موفقیت و ماندگاری آنها در گرو مشتریان آنها است. به همین دلیل ارزش ویژه برند از ارزش داراییهای فیزیکی به مراتب بیشتر بوده که این امر نشانگر اهمیت بالای آن است.
تحقیق حاضر با هدف ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری انجام گرفته است که این ابعاد شامل : تداعی برند، آگاهی از برند، کیفیت درک شده و وفاداری به برند میباشد که این عوامل به صورت مستقیم بر ارزش ویژه برند موثر میباشند. البته در این میان وفاداری به برند بیشترین تاثیر را بر ارزش برند دارا میباشد.
برند:
- طبق تعریف انجمن بازاریابی امریکا، مارک،برند یا نمانام، به انگلیسی: Brand یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخصکننده خدمات یا فروشنده محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز میگردد. عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری است.
- برند مجموعه گرههای ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، عقلی و مزیتهایی است که ذهن بازار هدف را اشغال نمودهاست. تداعی معانی پیوند دادن تصاویر و نشانه ها با برند یا مزایا و فواید یک برند است. این مزایا یا فواید برند است که مبنای تصمیم گیری برای خرید آن واقع خواهد شد.
- برند همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حسکردن و یا هرگونه ارتباطی با آن بصورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگیهای خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی میکند. برند شامل همه احساسات، ویژگی ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده است؛ برند، برداشت افراد از یک نام است.
- برند در فارسی معمولاً برای اشاره به محصول یا خدمتی بهکار میرود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد. به بیان دیگر «برند» دارای ماهیت اجتماعی است و برندهای قدرتمند آنهایی هستند که افراد نسبت به آنها حس مالکیت دارند و برای مثال میگویند: «این مارک، اسم مارک دلخواه من است». نمانامهای برتر میتوانند هیجان و عواطف مصرفکنندگان خود را برانگیزند و مشتریان نیز به این نامها اعتماد داشته و از آنها انتظار خلق ایدههای برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.
- کالا چیزی است که در یک کارخانه تولید می شود، اما یک برند آن چیزی است که مشتری آن را می خرد. یک کالا ممکن است از سوی یک رقیب تقلید شود، اما یک برند چیزی منحصر به فرد است. یک کالا خیلی زود از رده خارج می شود، ولی یک برند موفق پایدار می ماند. استفن کینگ
- خلق یک برند به نبوغ، ایمان، و پشتکار نیاز دارد. دیوید آگیلوی
- یک برند معتبر ”مجموعهای از تداعیهای ذهنی خاص (منحصر به فرد)، قوی (برتر از رقبا) و مثبت (ایده آلی) است که توسط مشتری به ارزش ادراک شده از محصولات و خدمات اضافه میشود.” کاپفر ۱۹۹۸
- برندسازی حاصل پیامها و گزارشهای رسانهها است. هرقدر تعداد این پیامها بیشتر و مطالب آنها مطلوبتر باشد، نام تجاری قویتر خواهد شد. آلریس – لورا ریس
- برندسازی فعالیتی است که با برتری دادن به یک نام باعث افزایش اعتبار، شهرت و قیمت آن میگردد. برند سازی روش سریع تولید ثروت است. مهدی اطهری
برندینگ چیست؟
- واژه برندینگ برای اولین بار در مورد گلههای گاو به کار رفت. از آنجا که گاوهای ماده و گاوهای اخته (پرواری) شبیه به هم هستند، آنها را با داغ کردن از هم تشخیص میدهند. شرکتهایی که در یک صنعت واحد فعالیت میکنند، کما بیش مثل هم هستند. تنها یک برند استثنایی می تواند آنها را از رقبایشان متمایز نماید.
- برندینگ فرآیندی است که در طی آن به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده میگردد. بدینوسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر ذینفعان افزایش مییابد.
- برندینگ بیش از یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک محصول یا خدمت است. برندینگ مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات یا خدمات یک شرکت را درک و تجربه مینمایند.
موارد استفاده از برند:
هرجایی که مردم می توانند انتخاب کنند برند قابل استفاده است.
- محصول فیزیکی (پراید، اپل، آسپرین، کوکاکولا، سونی)
- خدمت (هواپیمایی ماهان، بانک سامان، بیمه آسیا، دانشگاه آزاد)
- فروشگاه (سپه ، رفاه ، شهروند)
- یک فرد (علی دایی ، گاندی)
- مکان (اصفهان ، استان گلستان، کشور مصر)
- یک سازمان (یونیسف، انجمن دیابت ایران)
- یک ایده (تنظیم خانواده ، تجارت آزاد ، آزادی بیان)
نامگذاری برند:
vمرحله اول؛ انجام تحقیقات بازار و بازاریابی در خصوص شرکت، رقبا، محصولات، مشتریان و…
vمرحله دوم؛ مخاطب شناسی (موقعیت جغرافیایی، جنسیت، سن، طبقه اجتماعی و…)
vمرحله سوم؛ تحقیق در خصوص نامهای موجود در بازار
vمرحله چهارم؛ انتخاب اسم های مرتبط با صنعت و بازارهای هدف. برگرفته از تحقیقات بازار و بازاریابی مرحله اول
vمرحله پنجم؛ مطالعات تخصصی در زمینه های روانشناسی، آوا شناسی، معنا شناسی
vمرحله ششم؛ برگزاری جلسه با حضور افراد از طبقات مختلف جامعه بازار هدف
vمرحله هفتم؛ انجام نظرسنجی
vمرحله هشتم؛ انجام مصاحبه عمیق جهت اطمینان از انتخاب های صورت پذیرفته
مرحله نهم؛ اولویت بندی
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.