پاورپوینت تصفیه آب در نیروگاه نکاء

نویسنده
تاریخ انتشار
۱۷ شهریور ۱۴۰۲
تعداد بازدید
17 بازدید
۱۰,۰۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید

پاورپوینت تصفیه آب در نیروگاه نکاء

این پاورپوینت شامل ۱۸ اسلاید میباشد

تصفیه آب در نیروگاه نکاء
تصفیه آب در نیروگاه نکاء

مقدمه:

انرژی الکتریکی, یکی از بهترین صورت های انرژی است که بشر به آن دست پیدا کرده است. نیروگاه نکا از ۴ واحد بخاری MW 440 و۲ واحدگازیMW 5/137 و در مجموع باظرفیت اسمی MW 2035 در شمال کشور و در شهر نکا در کنار سواحل دریای خزر احداث شده است. در نیروگاه بخاری که صور مختلف انرژی به انرژی الکتریکی تبدیل می شوند، آب نقش اساسی دارد .مهمترین خصوصیتی که آب باید داشته باشد، کیفیت وخلوص آب است،که رساندن آب به کیفیت مورد نظر در حیطه کارهای مهندس شیمی می باشد

تصفیه آب در نیروگاه نکاء
تصفیه آب در نیروگاه نکاء

بخش های تصفیه آب نیروگاه نکاء:

۱.       پیش تصفیه خانه
۲.       تصفیه خانه اصلی
CPP .3 (تصفیه خانه بین راهی)
۴.       هیدروژن سازی
۵.       آب ژاول سازی

تصفیه اب نیروگاه نکا
تصفیه آب در نیروگاه نکاء

به طور کلی:

آبی که از چاه استخراج می شود باید مراحل مختلف تصفیه را طی کندتابه کیفیت مورد نظر برای استفاده در سیکل برسد.نخست در پیش تصفیه خانه ذرات معلق آن ته نشین می شود .سپس در تصفیه خانه اصلی سختی آن گرفته می شود وبا استفاده از رزین های تبادل یونی به آب بدون یون تبدیل می شود وسرانجام وارد سیکل می شود.آب پس از طی هر دور وارد CPP می شود تا مجدداً تصفیه شود تا مواد شیمیایی تزریقی به آب وزنگ زدگیهای داخل مسیر لوله ها,گرفته شود.برای خنک کردن بخارات سیکل در کندانسور از آب دریا استفاده می شود که در استخر های کنار در یا برای از بین بردن جلبکها,خزه ها وبارنیکلها،به آب دریا مقداری آب ژاول تزریق می شود.آب ژاول مورد نیاز در واحد آب ژاول سازی تولید می شود.

تصفیه آب در نیروگاه نکاء
تصفیه آب در نیروگاه نکاء

پیش تصفیه خانه

برای تولید آب زلال وعاری از ذرات بسیار ریز معلق و بدون  رنگ به تجهیزات مختلف، مواد شیمیایی مناسب ودر نهایت افراد آموزش دیده نیاز است که بتوانند با بکارگیری از تجهیزات واستفاده از دستورالعملها آبی مطابق معیار های داده شده برای مصارف قسمت های مختلف نیروگاه تهیه نمایند.  آب نیروگاه توسط سه حلقه چاه که در منطقه زمین سوخت واقع در ۲۵ کیلومتری نکا حفاری شده است تامین می شود. آب رسیده به نیروگاه در استخر های ۱۵۰۰ متر مکعبی ذخیره می شود. آب این استخر توسط ۳پمپ البته یکی در حالت stand by، به سمت ۵فیلتر شنی که یکی از آنها نیز در حالت stand by می باشد، هدایت می شود.

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *